Większość z nas robi zakupy przez internet lub zna kogoś, kto korzysta z takiej formy nabywania towarów lub usług. Dzisiaj w sieci możemy zamówić prawie wszystko – rozpoczynając od gadżetów wartych kilka złotych, aż do drogich i luksusowych produktów, których zakup wiąże się z poniesieniem niezwykle dużego wydatku.

Składanie reklamacji i zwrot produktów

Niestety zdarzają się sytuacje, kiedy klient otrzymuje towar uszkodzony lub niezgodny z opisem przedstawionym w witrynie sklepu internetowego. Co zrobić w takiej sytuacji? Pierwszym krokiem jest zgłoszenie reklamacji. Należy to zrobić w terminie określonym w regulaminie sklepu. Zdarza się jednak, że takiej informacji na stronie nie ma. Wtedy okres ten może wydłużyć się nawet do dwóch lat. Przedsiębiorca natomiast ma 14 dni od zgłoszenia na udzielenie nam odpowiedzi.

para karta kredytowa komputer
Kupno towarów przez internet stało się wygodnym sposobem nabywania dóbr. Co jednak jeśli produkt nie jest zgodny z opisem?

A co w sytuacji, kiedy taka odpowiedź do nas nie dotrze? Infolinia nie odpowiada, maile są lekceważone przez sklep, a mimo to zależy nam na odzyskaniu pieniędzy lub otrzymaniu nowego produktu. Takie sytuacje są tym bardziej dotkliwe, im większa była wartość zamówienia, które złożyliśmy decydując się na zakupy przez internet. Prawo na szczęście jest skonstruowane w taki sposób, by chronić prawa konsumenta.

Porady prawne w postępowaniu reklamacyjnym

W sytuacji, kiedy nie wiemy, w jaki sposób możemy skontaktować się z przedsiębiorcą, warto skorzystać z porady prawnej. Adwokat po zapoznaniu się ze szczegółami może przedstawić nam możliwości związane z dalszym postępowaniem, pomóc w tworzeniu wniosków i zgłoszeń do instytucji chroniących prawa konsumenckie lub napisać pismo skierowane bezpośrednio do przedsiębiorcy. Powołanie się na odpowiednie akty prawne oraz przemyślany dobór słów często mają duże znaczenie dla efektu podejmowanych działań.

Z podobną sytuacją mamy do czynienia wtedy, gdy korzystamy z usług przez internet. Kiedy warunki umowy zawartej z przedsiębiorcą nie zostaną spełnione, konsument ma prawo dochodzić swoich praw w różny sposób. Często sprawy można rozwiązać nie korzystając z drogi sądowej – konsultacja z adwokatem może w skuteczny sposób pomóc w wyegzekwowaniu swoich praw.

Niestety sprawy związane z reklamacjami, rękojmią czy zwrotem produktów często są skomplikowane. Wpływa na to wiele aspektów, które często samemu trudno jest dopasować do konkretnych rozwiązań prawnych. Dodatkowo szerokie grono osób decyduje się na działanie na własną rękę i nie wykorzystując wszystkich innych możliwości kieruje sprawę do sądu. Zasięgnięcie porady prawnej może jednak pokazać nam rozwiązania, dzięki którym skutecznie i szybko rozwiążemy problem.


Szukaj adwokata